התופעה

תופעת הסחר בבעלי חיים היא תופעה כל כך נרחבת עד כי אנחנו איננו מודעים להיקפה האמיתי. למעשה אנו חוזים רק בקצה הקרחון. בתחום תופעה זאת אנו מחשיבים:

• סחר בשווקים פתוחים

• חנויות לממכר בעלי חיים

• סחר מאסיבי ברשת האינטרנט.

• סחר שמתבצע מתוך בתים פרטיים

תופעה זו אינה מסתכמת בהצגתו של בעל החיים לקונה הפוטנציאלי בשוק או חנות. התופעה כוללת בתוכה את גידול בעלי החיים בתנאים שאינם מפוקחים, הובלתם אל נקודת המכירה וממנה בכלי רכב שאינם מותאמים לכך ושלא קיבלו את הרשיון המתאים להובלת בעלי חיים. לעתים בעלי החיים מובלים בתוך תאי מטען של רכבים פרטיים, או בכלי רכב פתוחים.והעברתם לקונים.

הקונים שמבקשים לרכוש בעלי חיים מסוחרים למעשה רואים את בעלי החיים רק במעמד המכירה, אך הם אינם מודעים כלל לכל התהליך המתרחש מאחורי הקלעים או מתחת לפני השטח.

גידול בעלי החיים מתבצע בניגוד להוראות החוק.

כשאנו מדברים על סחר בבעלי חיים בשווקים פתוחים, אנו מזהים החזקה של בעליי החיים הללו בתנאי גידול קשים ללא פיקוח כלל, הובלתם אם זה בתאי מטען של רכבים פרטיים או ברכבים פתוחים כשחלק מבעלי החיים הללו אינו שורד את ההובל, החזקתם גם במהלך המכירה בתנאים קשים, ללא מים ומזון, ללא מחסה מפני שמש או גשם, בצפיפות גבוהה, כשחלקם מוחזקים בארגזים בצד וממתינים לתורם להמכר. רבים מבעלי החיים אינם שורדים גם את כל שעות הפעילות בשווקים ונזרקים לפח הזבל. מילת המפתח כאן היא כסף ורווח כספי.

לא רק שהרשויות לא מסוגלות לפקח על כל המתרחש בתחום, הן גם לא יכולות גם אם ממש היו רוצות בכך, זאת בשל היקף התופעה.

למרות שישנן תקנות ברורות בחוק הקובעות למי מותר להוביל בעלי חיים ובאילו תנאים, כיצד יש להחזיק בעלי חיים וכו׳, החוק לא נאכף, כפי שהוסבר, בגלל שאכיפה של היקף סחר שכזה אינה מציאותית

גם ברשת הענין לא קל עבור בעלי החיים. רבים נסחרים בתמורה לבצע כסף. ארגון פטרואה זיהה גורמים אשר מוצאים להם דרך קלה להפיק רווחים באמצעות הרבעה של כלבים באופן סדרתי ומכירתם ברשת. המכירה ברשת מטבעה היא פרוצה וללא פיקוח כלל.

בנוסף קיימים בעלי חנויות שמוכרים בעלי חיים ומחזיקים בהם בתנאים לא נאותים ובניגוד לחוק.